Ajánlom a figyelmedbe a Katiötletek blogjaimat nyomdai előkészítés, könyvgyártás, online marketing témákban. Feliratkozás a Katiötletek blogértesítőkre.


Blog
Katiötletek

Vajon hogyan használhatod fel a canva képeket eladáshoz?

katiötletek
canva
Szűrés törlése
Vajon hogyan használhatod fel a canva képeket eladáshoz?

Canva képszerkesztőt sokan használnak és sokszor merül fel a kérdés, hogy az ott levő képeket, sablonokat hogyan lehet felhasználni eladáshoz. Bodó Reni cikkét ajánlom most a figyelmetekben erről.

Idézek nektek Reni nagyon jól megírt cikkéből. Ebből  olyan elemeket emeltem ki, melyekre tőlem is gyakran rákérdeztek. Az ügyfeleim jellemzően egyedi terveket készítenek néhány canva elem felhasználásával, de a cikke bárkinek hasznos lehet!
Mit értékesíthetek és mit nem a Canvában készült tartalmak közül?

Az a jó hírem, hogy a Canva felhasználási feltételei ésszerűek. Tehát röviden: azt nem adhatod el, amin semmit sem változtattál, mivel nem a te saját szellemi terméked. Így ha például találsz egy jó bögre grafikát, egy stock fotót pólóra, egy ebook sablont, vagy egy elemet matricára, akkor azokat nem értékesítheted módosítások nélkül a webshopodban vagy a helyi üzletedben.

Mi számít módosításnak?

Ha egy sablont vagy elemet átszínezel, vagy csak egy részét használod fel, akkor az már módosításnak számít. De én azt ajánlom, hogy mindenképpen alakíts át mindent a saját stílusodra, ízlésedre, hogy a végeredmény tükrözze a kreativitásodat, hiszen miért venne meg bárki is olyan grafikát, terméket, amilyenhez ő is pár másodperc alatt bármikor hozzáférhet a Canvában?

FOTÓK

Olyan Pro fotókat használhatsz fel szerkesztés nélkül például a honlapodon, melyek nem érik el a 480 000 képpontos korlátot (például 600 x 800 méret), nehogy bárki hozzáférjen anélkül, hogy kifizette volna a licenc díját. Forrás megjelölést ingyenesen elérhető fotók esetében nem kell tenned, általában a Pixabay és a Pexels oldalakról származnak ezek a képek, aminél nem követelmény a forrás megjelölés. Ugyanez vonatkozik a Pro fotókra is.

Ha a mesterséges intellingencia (Magic Edit) segítségével módosítasz stock fotót, azt nem értékesítheted egy az egyben például egy pólón nyomtatva. Azonban ha a Magic Media applikációval generáltál képet, azt igen, erről ide kattintva tudod elolvasni a szabályzatot.

ELEMEK

Teljesen módosítatlan elemeket (például cuki állatkákról illusztriációkat) sem értékesíthetsz módosítás nélkül, de ha alakítasz rajtuk valamit, és egyedi designt készítesz, akkor például árulhatod őket úgy, hogy te nyomtatod ki és úgy küldöd el az ügyfélnek, azonban letölthető változatban nem, mert akkor megint hozzáférne olyan személy a Pro cuccokhoz, akinek nincs hozzá joga.

CANVA SABLONOK

Egyedi tervezésű sablonokat árusíthatsz Pro tartalmakkal akkor, hogyha sablonlinkként adod azt át az ügyfelednek, úgy, ahogy én is. PDF, JPG, PNG formátumban pedig akkor, ha csak ingyenes elemeket, fotókat, stb. tartalmaz. Ez azért van ismét, hogy ne férjen hozzá olyan személy a Pro dolgokhoz, aki nem fizetett rájuk elő.

EBOOKOK

Ebookot értékesíthetsz PDF formátumban, azonban csak olyan fotókat használhatsz fel bennük szerkesztetlen illusztrációként, melyek nem érik el a már említett képpontos korlátot.

 

Összességében tehát elmondható, hogy ha egyedi terveket készítesz a Canvában, nem csak letöltöd/megosztod azt, amit ott találtál, akkor nincs mitől tartanod, legálisan árulhatod őket.

Oktatóanyagoknál, különféle ebookoknál pedig elegendő egy meglévő sablonba beilleszteni a saját tartalmaidat, de arra kell figyelni, hogy Canvás stock tartalmak csak ingyenesek legyenek benne, vagy olyanok, melyek a képpontos korlátot nem haladják meg.

 

Reni blogcikke azt foglalja össze kiválóan, hogy a canva képszerkesztőt használók a programban levő képeket, sablonokat milyen módon használhatják fel a saját fizetős termékeikhez. 
Ide kattintva tudjátok  a teljes cikket elolvasni.

 

Szabó Katalin  ev. Katiötletek Nyomdai és Marketing Ötletgyár  "A pótolhatatlan láncszem az elképzelésed és a megvalósítás között." 
Nyomdai előkészítés | Könyvgyártás | Online marketing  Szakmai konzultáció  Hírlevél