Ajánlom a figyelmedbe a Katiötletek blogjaimat nyomdai előkészítés, könyvgyártás, online marketing témákban. Feliratkozás a Katiötletek blogértesítőkre.


Blog
Katiötletek

Mi a Black Friday? Mire használjuk? Hogyan kapcsolódik ehhez a Katiötletek?

katiötletek
Szűrés törlése
Mi a Black Friday? Mire használjuk? Hogyan kapcsolódik ehhez a Katiötletek?

November 24. Black Friday nap. Mi is ez? Hogyan kapcsolódnak ehhez Katiötletek?

Rákerestem a neten a Black Friday eredetére. Először is kíváncsi voltam hogy a bing.com mesterséges intelligenciája erre mit is mond.
Ezt kérdeztem tőle: Mi a Black Friday eredete?
Ezt válaszolta:
A Black Friday vagy Fekete Péntek a hálaadást követő péntek elnevezése az Egyesült Államokban, amely ott néhány évtizede hagyományosan a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete. A kifejezés 1966-ban keletkezett, használata 2009-re vált általánossá1A Black Friday története egészen az 1860-as évekig nyúlik vissza, ahol elsősorban, még a pénzügyi válságot kapcsolták össze ezzel a fogalommal, a később használatos értelme az 1960-as években alakult ki, amikor a hálaadást követő péntek lett a Black Friday hivatalos megtestesítője, egészen pontosan az 1966 januárjában2A Black Friday név eredetének több magyarázata is létezik, de a legelfogadottabb az, hogy a kereskedők ezen a napon kezdenek el profitot termelni, azaz a veszteséges piros számok helyett a nyereséges fekete számokat írják34. A Black Friday napján a boltok rendkívüli kedvezményekkel csábítják a vásárlókat, ami gyakran hatalmas tömeget és káoszt eredményez. A Black Friday Magyarországra is megérkezett, ahol a webáruházak és az üzletek is akciókkal várják a vevőket.
Ez megerősítette a negatív érzéseimet ehhez a naphoz. Tolognás, tumultus a boltokban, hajnalban a gép előtt startolás, hogy még meg tudja venni amit kinéztem egy webshopban...
Ez valahogy ellentétes a Katiötletek marketinggel. Szeretem ha normál mederben folyik a marketing, azért akciózok, mert én akarok és nem azért mert a neten egy napra Black Friday napot hirdettek.
Több ügyfelem is kérdezte, hogy szerinte érdemes-e beszállnia ebbe a kampányba és jól leakciózni valamely termékét vagy szolgáltatását? a válaszom, hogy nem támogatom, de nem is ellenzem.
Marketingben mindent is érdemes kipróbálni, főleg ha van erre egy belső késztetésed.
Mit ajánlanék Black Friday keretében akciózni, ha mégis ragaszkodik az ügyfelem, hogy erre adjak ötleteket?
  • szolgáltatás esetén a kuponnal például az 1 órás normál díjas tanácsadáshoz kap +30 percet ajándéba az ügyfele
  • könyv rendelés esetén például 100 db könyv rendelése esetén kap ajándékba +12 db kigyártott példányt
  • termék vásárlás esetén 4 db rendelés esetén +1 db-ot ajándékba kapnak, például noteszből, vagy pomponból, vagy kozmetikumból 
  • éves webshop előfizetése mellé kapna +3 hónap ingyenes előfizetést

Vagyis nálam a Black Friday az ajándékról szólna, így magamban is átfordítanám a Fekete péntek névhez kötődő negatív gondolatokat.

Most így leírva már nekem is tetszetősebb és mivel éppen tesztelem a Salesform rendelés automatizáló programot, így abban beállítottam pár mintát a termékeimből, szolgáltatásaimból, amit élesben meg is rendelhetsz november 22-30-ig, az alábbi linkekre kattintva. Néhány ötletem ebben a rendszerben nem volt megvalósítható, így azt webshop rendszerben oldottam meg.

Figyeld meg ahogy felépítettem és ha szeretnéd te is teszteld egy hónapig 3900 Ft-os díjon a partnerprogram ajánló linkemen indítva a próba hónapodat. SalesForm 30 napos előfizetés teljes funkcióhasználattal.

Szóval nézzünk néhány Katiötletes terméket/szolgáltatást, ahol az ár nem akciós, de a kosárban tudsz hozzá ajándékot választani, vagy alapban kapsz ajándékot november 30-ig. Kattints a linkekre:

Ezek egyszerű ötletek, könnyen megvalósíthatók,komfortosak,hiszen ajándékot adunk és így mindenkinek jó.

Szólj ha nincs ötleted, hogyan indítsd egy akciót, vagy miniprojektet vagy a saját rendszeredben kérsz beállítási segítséget.

Először mindig válaszd az ingyenes konzultációmat, ahol pontosan felmérjük, milyen típusú segítséget vársz.

 

Az Instagram  oldalamra készítettem egy bannert és egy rövid videót is a Black Friday kapcsán, ajánlom a figyelmedbe:

Tudjátok a Katiötletek kifogyhatatlanok... 

 

Szabó Katalin  ev. Katiötletek Nyomdai és Marketing Ötletgyár  "A pótolhatatlan láncszem az elképzelésed és a megvalósítás között."  Nyomdai előkészítés | Könyvgyártás | Online marketing  Szakmai konzultáció  Hírlevél